Bedrijf:
Staton Bouw
Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie en advertenties te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.
Staton Bouw
Kees Hoogendoorn
Directeur
Aankoopbegeleiding, Wagenpark Scan, Outsourcing beheer
Staton Bouw is al 12,5 jaar actief in de woning- en utiliteitsbouw. Met een team van twintig vaste medewerkers bouwen zij dag in dag uit aan het realiseren van onder andere industriële panden, bedrijfsgebouwen, scholen, woningen en kantoren in de regio Groot-Rotterdam. Om ervoor te zorgen dat iedereen zijn of haar werk goed kan uitoefenen, heeft Staton Bouw een wagenpark van zo’n twintig bestelbusjes en personenauto’s. Het beheer van dit park ligt in handen van WagenPartners. Wij spraken directeur Kees Hoogendoorn van Staton Bouw over de samenwerking én de besparing die dit heeft opgeleverd.
Toeval bestaat niet… maar in het geval van de samenwerking tussen WagenPartners en Staton Bouw was dit wel het geval. Kees vertelt: “Ik was uitgenodigd voor een ondernemersontbijt bij de Vanenburg in Putten. Niet echt in ons werkgebied, aangezien Staton in Werkendam gevestigd is, maar om ons netwerk uit te breiden besloot ik er toch heen te gaan. Zo kwam ik naast Martijn Roede te zitten, eigenaar van WagenPartners. We raakten aan de praat en ondanks dat ik het hele fenomeen wagenparkbeheer en -advies nog niet kende, wist Martijn mij wel enthousiast te maken.”
Bij de start van de samenwerking had Staton Bouw nog geen duidelijk wagenparkbeleid. Onderhoud en schadeherstel werd bijvoorbeeld gedaan bij garages die bij de werknemers in de buurt zaten. De verzekeringskosten waren enorm hoog, de levertijd op nieuwe auto’s was te lang en er was geen rittenregistratiesysteem voor voertuigen (waardoor je risico loopt op naheffingsbelasting).
Kees: “Voordat ik Martijn leerde kennen, werkten we met verschillende garages en automerken. Er zat totaal geen lijn in ons wagenparkbeheer en daar wilde ik vanaf. Het ondernemersontbijt kwam dus precies op tijd. Dankzij WagenPartners hebben we nu één aanspraakpunt die ons onafhankelijk adviseert over ons wagenparkbeheer. Zo heeft WagenPartners ervoor gezorgd dat we het aantal garages voor onderhoud hebben teruggebracht naar één garage, waarmee kortingsafspraken zijn gemaakt. De verzekeringsvoorwaarden zijn aangepast, we werken nu met één schadehersteller en WagenPartners heeft een rittenregistratiesysteem geïntroduceerd. Daarnaast zijn we ook afgestapt van de aankoop van nieuwe auto’s en busjes. Op advies van WagenPartners kopen we nu jong gebruikte modellen in. Deze auto’s worden sneller geleverd en de aanschafprijs ligt een stuk lager. Al met al heeft de samenwerking gezorgd voor overzicht, inzicht én een flinke kostenbesparing van zo’n 20-30%. Daar ben ik uiteraard erg tevreden over.”
De samenwerking met WagenPartners verloopt heel goed. Kees: “Wat ik vooral heel prettig vind, zijn de korte lijnen. Als er problemen zijn, dan kunnen we elkaar erop aanspreken en wordt er snel gehandeld om het op te lossen. Daarnaast ben ik heel blij met de onafhankelijke adviezen die ik krijg en het initiatief dat WagenPartners toont. Een goed voorbeeld hiervan is de autoregeling en de invoering van het rittenregistratiesysteem. Hier ontstonden wat vragen bij onze medewerkers. WagenPartners heeft toen een presentatie gegeven over het nut van de autoregeling en de introductie van het rittenregistratiesysteem. De medewerkers werden hierdoor gerustgesteld en het systeem kon zonder problemen worden ingevoerd.”
Kees besluit ons gesprek met een mooi compliment richting WagenPartners: “Martijn beloofde mij dat hij het maximale redendement uit ons wagenpark ging halen. En als ik dan zie dat hij al zo snel voor besparingen heeft gezorgd, dan geeft mij dat veel vertrouwen voor de toekomst. En wie vertrouwen geeft, krijgt het ook terug. Onze slogan is niet voor niets: ‘Staton Bouw bouwt op vertrouwen’.”
Bij Wacker Neuson zijn bedrijfswagens cruciaal voor de vele servicemonteurs en salesmedewerkers die dagelijks door het land rijden. Zij kunnen volledig vertrouwen op hun voertuigen, die hen niet alleen veilig maar ook representatief naar hun klanten brengen. Wij vroegen Marcel Stam (financieel directeur) en Natasha Anderson (backoffice) naar onze samenwerking.
Al geruime tijd mag WagenPartners het wagenpark van Accare, een jeugdzorgorganisatie binnen de GGZ, beheren. Dagelijks rijden zij met ruim 100 leaseauto's rond om cliënten aan huis te bezoeken. Wim Haak en Alice Gerkes delen graag hun ervaringen over onze samenwerking.
Bas Heutinck deelt: "Auto’s zijn voor ons ontzettend belangrijk, want als de bussen niet rijden, dan staan er 60-65 collega’s stil. Wanneer er nu pech is met bedrijfswagens, dan heeft Martijn het veel sneller opgelost dan dat wij zouden kunnen."