Bedrijf:
America Today & MS Mode
Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie en advertenties te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.
America Today & MS Mode
Floris Ackermann
CFO
Autoregeling, wagenparkbeheer
Na bijna vijf jaar gewerkt te hebben voor G-Star RAW, waarvan drie jaar als financieel directeur in Australië, maakte Floris Ackermann in 2019 de overstap naar America Today als CFO. In 2020 kwamen daar ook nog Coolcat Junior en MS Mode bij. Zijn ambitie? Een financieel gezonde organisatie. Om dit te realiseren, heeft hij diverse uitdagingen aangepakt om de kostenefficiency te verbeteren. Waaronder het wagenpark. Om de auto(lease)regeling van MS Mode en America Today weer perfect aan te laten sluiten op de huidige marktomstandigheden, heeft de CFO van beide modeketens, Floris Ackermann, de hulp ingeschakeld van WagenPartners.
Floris: “Vanwege een interne reorganisatie en de impact van Covid-19, moesten we -daar waar we konden- flink op de rem trappen qua kosten. Zo ook omtrent ons wagenpark. Auto’s stonden vanwege corona vaker stil en daarnaast was de toenmalige autoregeling verouderd. Deze paste niet meer bij de huidige marktomstandigheden. Daarom gingen we op zoek naar een partij die onze autoregeling kon vernieuwen. Dat is WagenPartners geworden. Na het vernieuwen van de autoregeling heeft WagenPartners ook het wagenparkbeheer overgenomen voor MS Mode en America Today. In totaal spreken we dan over zo’n 25 tot 30 auto’s.”
Als we aan Floris vragen wat er is veranderd sinds de samenwerking met WagenPartners, vertelt hij hier het volgende over: “Aan het wagenpark zelf is niet zoveel veranderd, maar aan de inzet ervan wel. Dankzij WagenPartners hebben we weer inzicht én overzicht. In de auto’s die we hebben en de bijbehorende kilometerstanden, welke contracten bijna aflopen en waar we nieuwe auto’s nodig hebben. Op basis daarvan is WagenPartners gaan optimaliseren. We liepen bijvoorbeeld tegen het probleem aan dat twee auto’s stil stonden op de parkeerplaats, terwijl we net een nieuwe leaseauto hadden aangeschaft. Zonde natuurlijk. Door te puzzelen en te schuiven met auto’s, past het wagenpark dat we hadden nu veel beter bij ons. En staan er minder auto’s onnodig stil. WagenPartners regelt alles voor ons: van het contact met de leasemaatschappijen tot het inleveren van auto’s of het huren van een auto tijdens een overbruggingsperiode.”
Wat WagenPartners anders maakt dan andere aanbieders? Volgens Floris is dat de persoonlijke aanpak: “De samenwerking met Ian Bodewes en Martijn Roede is heel informeel. We zijn alle drie autofanaat, dus dat zorgde vanaf het begin al voor een goede klik. Daarnaast hebben beide mannen verstand van zaken en ze weten altijd de vraag achter de vraag te achterhalen. Dat meedenken maakt ze voor mij echt onderscheidend ten opzichte van bijvoorbeeld leasemaatschappijen. Het grootste voordeel? Wij zijn ontzorgd en het wagenpark is veel kostenefficiënter geworden.” Samen hebben we al grote stappen gezet in het rendabeler maken van het wagenpark van America Today en MS Mode. We zijn nu samen aan het nadenken hoe we nog meer professionaliseringsslagen kunnen maken.”
Bij Wacker Neuson zijn bedrijfswagens cruciaal voor de vele servicemonteurs en salesmedewerkers die dagelijks door het land rijden. Zij kunnen volledig vertrouwen op hun voertuigen, die hen niet alleen veilig maar ook representatief naar hun klanten brengen. Wij vroegen Marcel Stam (financieel directeur) en Natasha Anderson (backoffice) naar onze samenwerking.
Al geruime tijd mag WagenPartners het wagenpark van Accare, een jeugdzorgorganisatie binnen de GGZ, beheren. Dagelijks rijden zij met ruim 100 leaseauto's rond om cliënten aan huis te bezoeken. Wim Haak en Alice Gerkes delen graag hun ervaringen over onze samenwerking.
Bas Heutinck deelt: "Auto’s zijn voor ons ontzettend belangrijk, want als de bussen niet rijden, dan staan er 60-65 collega’s stil. Wanneer er nu pech is met bedrijfswagens, dan heeft Martijn het veel sneller opgelost dan dat wij zouden kunnen."