
Nieuws
Webinar veranderingen op de bedrijfswagenmarkt
Vanaf 2025 vervalt de grijskentekenregeling voor bedrijfswagens. Dat betekent het einde van de ondernemersvrijstelling....
Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie en advertenties te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.
Stuur je op Total Cost of Ownership (TCO) of stuur je op de laagst mogelijke leaseprijs uit de markt. In een markt die niet bekend staat om transparantie is het goed vergelijken van verschillende leaseprijzen nogal een lastige klus. En als je dan de “goedkoopste” uit de markt gevonden hebt is het natuurlijk nog maar de vraag of je niet nog steeds te veel betaald. Want heb je echt inzicht in wat er met elk contract gebeurt gedurende de looptijd? Als je meerdere auto’s leaset is de kans groot dat dit niet het geval is. En wordt bijvoorbeeld alle korting die de leasemaatschappij “belooft” als je voor centrale inkoop kiest wel verrekend? Of kan je bijvoorbeeld zelf niet meer korting krijgen via een dealer. Of via de importeur.
Om dit goed beheersbaar te houden is er echt overzicht nodig. Komen de facturen nog overeen met het afgesloten contract? Zijn de hercalculaties reëel? De praktijk leert dat de meeste bedrijven alleen operationeel beheer uitvoeren. De oorzaak is te vinden in het ontbreken van tijd en expertise om echt op tactisch en strategisch niveau te beheren. Het wordt er vaak “bij gedaan” of er zijn meerdere mensen mee bezig die allemaal een stukje doen waardoor er veel tijd verloren gaat en
Om tijd te besparen en verzekerd te zijn van de laagst mogelijke TCO is het verstandig het beheer door 1 persoon te laten uitvoeren die echt verstand heeft van wagenparkbeheer. Heb je de kennis niet in huis of kan iemand de tijd nuttiger en met meer rendement besteden dan kan WagenPartners alle zorgen uit handen nemen en het totale beheer overnemen. Samen bepalen we het beleid en wij voeren het uit.
Vanaf 2025 vervalt de grijskentekenregeling voor bedrijfswagens. Dat betekent het einde van de ondernemersvrijstelling....
In 2025 eindigt de vrijstelling BPM voor niet-elektrische bestelauto’s voor ondernemers. U betaalt vanaf 2025 belasting over een nieuwe bestelauto. Hoeveel dat is, hangt af van de CO2-uitstoot van de auto.
In deze blog legt WagenPartners de zakelijke leasevormen uit met de verschillende voor- en nadelen.